Samochody francuskie – pamiętajmy o regularnych wizytach u mechanika

Posted on 27 lutego 2018 in Auto

czerwony renaultPojazdy francuskie są na polskich ulicach bardzo popularne. Jest to związane z kilkoma ich właściwościami, natomiast najistotniejsze spośród nich to bez wątpienia relacja jakości do ceny, jak i również niskie koszty napraw. Są to też auta właściwie bezawaryjne.

Powinno się wprawdzie pamiętać o ich poprawniej konserwacji oraz dodatkowo regularnych wizytach u mechanika. Auta francuskie bowiem eksploatują się jak wszystkie inne. Co jednak intrygujące, samochody od marek takich jak np. Peugeot czy Citroen, posiadają jedną podstawową wadę. Czy też zaletę, zależy jak na to spojrzeć. Rozchodzi się o rozwiązanie, jakim jest tylna belka. Z jednej strony element ten wpływa na zwiększony komfort jazdy jak i niezwykle mocną przyczepność. Z drugiej tymczasem – całkiem szybko się zużywa. Szczególnie na rodzimych, nierównych ulicach. Nie da się bowiem ukryć – pojazdy jak Peugeot czy Citroen nie były projektowane z myślą o nierównościach i dziurach, na jakich nawet i samochód terenowy czasami potrafi odmówić posłuszeństwa.

Nie miejmy złudzeń, belka skrętna w którymś momencie ulegnie awarii. Na pewno wiele zależy od nas samych i możemy wydłużyć jej dobre funkcjonowanie. Regularne wizyty w warsztacie i wymiana części z elementów na pewno sprawią, że dłużej będziesz się cieszył bezpieczną jazdą własnym samochodem francuskim. Jednakowoż kiedyś najdzie ten moment, kiedy niezbędna stanie się regeneracja tylnej belki – nic na to nie poradzisz.

peugeot 206

Tylna belka to jednocześnie wada i zaleta samochodów francuskich.

Jakie sygnały dają nam do zrozumienia, że najwyższy czas udać się do mechanika? Jest ich trochę, a przytoczyć tutaj można szczególnie denerwujące stukanie pojawiające się na tyłach auta, zmniejszoną przyczepność i gorszy standard jazdy, jak i – w ekstremalnej sytuacji – pochylanie się kół. Nie ryzykujmy naszego zdrowia. Warsztatów trudniących się regeneracją osi tylnej znajduje się w Polsce kilka, stąd powinno się udać coś odszukać bez większego problemu. Może to być tylna belka peugeot 206 nowa, albo ten sam podzespół po udanej regeneracji. Swoją drogą musimy pamiętać, żeby zlecić ów proces ekspertom. Nie chcemy przecież musieć jechać do autoserwisu ponownie za parę miesięcy.

Naprawa tylnej belki to proces, który trwa zwykle parę godzin i można go przeprowadzić na miejscu. Nie jest to dodatkowo przyjemność niezwykle droga i raczej zamknie się w sumie maksymalnie 1000 zł. Oś tylna po wymianie wpłynie na komfort podróży samochodem, lecz nade wszystko – podwyższy bezpieczeństwo jazdy. Natomiast na tym aspekcie wszakże niepodobna oszczędzać.